23 May 2018
AnasayfaGenelMucit Mi? Girişimci Mi?

Mucit Mi? Girişimci Mi?

Girişimci Mi? Mucit Mi?

Mucit Mi? Girişimci Mi?

İki tane adam. Biri mucit, diğeri de mucit hem girişimci. Neden mi bu tanıtım? Aklınıza gelen bir iş fikri size tek başına para getirir mi ya da girişimci olmak pazara sunulan ne olursa olsun sizi kurtarır mı gibi soruların geçmişteki cevaplarına beraber bakabilmek için.

“Eski müdürümden aldığı referans mektubunu Edison’ a uzatır. Notta şöyle açıklar; Tanıdığım iki tane büyük adam var. Bunlardan bir tanesi sizsiniz, diğeri de mektubu size getiren Nichola Tesla”

Önce örneğimizi özetleyelim. Edison, orijinal icatlarının yanı sıra bunları geliştirmek üzere kurduğu şirkette yüzlerce çalışana sahipti. Bunlardan biri de Elektrik Mühendisi olarak işe aldığı Nicola Tesla’ dır. Edison’ un icadı olan Doğru Akım Santralleri’ndeki sorunları düzeltmesi karşılığında prim anlaşması yaparlar ancak iş bittiğinde Edison bu primi vermez. Tesla ise hiç düşünmeden istifasını verir. Ardından Tesla, Alternatif Akımı icat eder ve Westinghouse ile anlaşarak icadına gereken finansmanı sağlar. Bu defa finansal kaynakların bu icat için sonuna kadar kullanılması şirketi iflasa götürür. Tesla, hakkı olan payın sadece küçük bir bölümünü alıp gerisini içeride bırakarak iflası önler. Çalışmalarına sayısız icat ile devam eden mucit 87 yaşında, parasız, şöhretsiz ve yalnız şekilde ölür. Onun icatları sayesinde yayın yaptığını bilmeyen radyolar ise bu önemli kaybı o sabah otel odasında bulunan alelade bir vefat haberi gibi anons edip geçerler.

Muhteris duygulardan uzaksanız bu hikaye size, dünya için iyi şeyler yapmış bir mucidin olağan öyküsü gibi gelebilir. Oysa icatları ile yalnızca yaşadığı 20. Yüzyılı değil, geleceği aydınlatan bu adam, övgüden fazlasını hakediyor.

Şimdi yıl 2016 ve platformlar değişse de roller aynı. Peki sizin yolunuz hangisi ile kesişiyor ?

Yeni iş fikirleri düşünüp, bunları geliştirme ve yeni şeyler keşfetme özelliğiniz varsa ne mutlu. Fikir üreten ve sürekli olarak daha fazla ne yapabileceğini düşünen insanlar pazarı zenginleştirir, hayatı kolaylaştırır ancak girişimci tarafı yoksa pek para kazanamazlar. Zekice fikirleri sayesinde küçük veya büyük bir adım atarlar, kendileri için değil insanlık adına. Örneğin Tesla.

Öte yandan ürünü pazarlamak, varlığından pazarı haberdar ediyor olmak ve uygun bir iş planına dökerek faaliyete almak da büyük başarı. İş fikri ne zamanki çay muhabbetini aşar ve kendinizi iş modelini oluştururken bulursunuz, işte o zaman girişimciliğe bir adım daha yakınsınız demektir. Özellikle de girişimcilikten ve yatırımcılıktan öteye geçip Ar-Ge anlamında işine katkı sağlayanlar, işiyle birlikte markalaşır, Edison gibi.

Tüm bunlardan, girişimci değilseniz icat etmek ve geliştirmek yetersizdir gibi bir sonuç çıkarılmamalı. Aksine her ürün veya fikir yeni bir kazanımdır. Ancak üretici yanınızın, kendine girişimci ve duruma göre yatırımcı bir yol arkadaşı edinmesi işin kaçınılmaz çıkış yolu. Fikir mükemmel olsa da projelendirmesi, finansmanı ve Ar-Ge ile bütünsel bir iş planı yapmak, buna göre sonuçları öngören bir girişim de diğer unsurlar kadar önemli. Üretim sürecindeki iktisat ve kaynak yönetimi ise iş planının büyük resmini oluşturmalı, mesela Westinghouse gibi.

Örneğimizde görüldüğü gibi bu inovasyonu bütünsel hale getiren pek çok alan var. Girişimciliğin olmadığı yerde hiç biri tek başınayken hakkettiği değere ulaşamıyor. Çünkü yola çıkarken “şöyle bir şey yaparsak ne kadar işe yarar ” cümlesi ile ” nasıl yaparsak kazandırır” cümlesi sizi çizginin farklı tarafında konumlandırır.

ŞİMDİ PAYLAŞ
Zig Ziglar İle Çok
Network Marketing’
Bu Yazıyı Değerlendir:
YORUM YOK

Üzgünüz, yorum formu şu anda kapalı.