19 Jan 2018
AnasayfaMega HoldingMega Holding Gerçeğinin Beş Boyutu

Mega Holding Gerçeğinin Beş Boyutu

mega-holdings-gerceginin-bes-boyutu

İnternet üzerinden Mega Holdings hakkında araştırma yaparken EKŞİ SÖZLÜK ve İTÜ SÖZLÜK başta olmak üzere bazı sitelerde yer alan asılsız yorumların tuzağına düşen insanların gün geçtikçe çoğalması üzerine bu yazımı kaleme almaya karar verdim. Sanırım Mega Holdings ailesinde bu türden problem yaşayan birçok distribütör arkadaşım vardır. Ama işin daha önemli bir boyutu bu problemle karşılaştığını farkına varamayan distribütör arkadaşlarım da olabilir. Şöyle ki; Followlar çok profesyonel yapılmadığı takdirde; prospectlerin bu tür yorumlar nedeniyle fikrini değiştirdiğini itiraf etmesi her zaman mümkün olmamaktadır. Bazı arkadaşlarınız bu tür yorumlara o kadar çok inanırlar ki; böyle bir işin (!) içinde olduğumuzdan dolayı bile bize bu yorumlardan bahsetmeye utanırlar. Ben de bu tür yargılara yol açan yanlış araştırmaları farklı boyutlarıyla ele almaya çalışacağım.

BİRİNCİ BOYUT: (İSTİŞARE (DANIŞMA) )

Bu konuda Peygamber Efendimizin (SAV) yönetimle ilgili işlerde karar vermeden önce daima ashabıyla istişarede bulunduğunu hatırlatarak konuya başlamak istiyorum. İstişare; önemli bir karar vermeden önce, konuyu araştırmak, bilgisi olan insanlara danışmak, onların fikirlerini öğrenmektir. Yüce Allah (CC) hem Peygamberimize hem de bütün Müslümanlara bu güzel davranışı yerine getirmeyi emreder.

“…. ve toplumu ilgilendiren her konuda onlarla istişare et; sonra bir hareket tarzına karar verince de Allah’a güven. Çünkü Allah güven duyanları sever.” (Al-i İmran Suresi, 159)

İstişare gündelik hayatta da toplumun vazgeçilmez değerlerindendir ve kültürümüzde de oldukça yaygındır. Bu anlamda; bu işe girmeden önce bir araştırma yapmak, bir bilene danışmak, nihayetinde karar vermeden istişare etmek çok doğal bir davranıştır. Ancak, gözden kaçırılmaması gereken bir gerçek vardır ki; Herkese Her Konuda Danışılmaz. Çünkü herkesin her konuda uzman olması ve doğru fikir vermesi mümkün değildir. Örn; bir buzdolabı alacaksınız, donduruculu olanı mı iyi, çift kapaklı olanı mı kullanışlı, A++ alsak tüketimi çok fark eder mi yoksa verdiğimiz farka değmez mi vs. soruların muhatabı ya bununla ilgili tecrübeleri fazla olan kıymetli annelerimiz, ya bir elektrik-elektronik mühendisi, ya bu konuda tecrübe yaşamış geçmişi olan bir tüketici, ya da üretim fabrikasında teknik bir görevi olan teknisyen vb. olabilir. Aksi taktirde; hayatında hiç buzdolabı satın almamış, ailesinin aldığı buzdolabını günde birkaç kere bir şeyler almak için kullanan bir aile bireyine bunu sormanız oldukça anlamsız olacaktır. Tıpkı network işine girmeden önce; bu konuda hiç tecrübesi olmayan, hatta Network Marketing’i o güne kadar hiç duymamış olan birine bu işi danışmak ve onun önerilerine göre hareket etmek gibi. Oysa ki danışılması gereken kişi; bir network uzmanı, bu konuda uluslararası düzeyde kabul görmüş bağımsız bir kuruluş (Mlmia), aynı şirketten ürün almış ve halen distribütörlük yapan birisi olmalı ki doğru bir karar vermek için sağlıklı bir bilgi sağlayabilsin. Başka bir örnek verecek olursak; çoğumuzun uzaktan da olsa bir kurbanlık satın alınmasına şahit olmuşluğumuz vardır. Genelde bir kasap bilirkişi kabul edilir ve hayvanın fiyatının değerinde olup olmadığına dair fikir verir. Acaba hiç araba tamircisinden veya su tesisatçısından kurbanlık hayvanın fiyatının tespitinde yardım isteyen var mıdır? Maalesef network işine başlamadan önce dayısına, amcasına, sadece bilgisayarda çok vakit geçiriyor diye bu işten anlar düşüncesiyle bilmiş bir arkadaşına danışan kişilerin yaptığı da tam olarak bu .

İKİNCİ BOYUT: (İNTERNETİN SÖZDE UZMANLARI)

Başta Ekşi Sözlük ve İtü Sözlük de yer alan yorumlardan bahsetmek istiyorum.( Bu arada ilk gördüğümde satırlarca yorum yapacak kadar eli boş bu kadar çok insanı bir arada görmek beni çok şaşırttı. Keşke aynı enerjiyi network sektörünü kötülemek yerine, denemeye harcamış olsalardı belki aralarında birçok Enes Olgun lar çıkardı.) Öncelikle yorumcuların hiçbiri açık kimliğini, uzmanlık alanını, sahip olduğu sertifikaları ön planda tutarak yorum yapmamıştır. Sadece rumuz adları belli, bu konuda tecrübesi olduğu bile meçhul, hatta yorumları dikkatle incelenirse hiç tecrübesi olmayan, her iki cümleden birinde argo kullanmadan, küfür etmeden bir şey açıklayamayan, bilgi, belge, kaynak, resmi istatistik vb gösteremeyen ve tahmin ediyorum Mega Holdings gibi başarılı işler yapan birçok kuruluş ve kişiler için de böyle belden aşağı yorumlar yapmayı alışkanlık haline getiren, pozitiflikleri yok olmuş kişilerin yaptıkları yorum ve açıklamalar. Madem ellerinde bu kadar çok bilgi ve belge var ve bu işin yasal olmadığını savunuyorlar neden Cumhuriyet Savcılıklarına suç duyurusunda bulunmuyorlar da Ekşi Sözlükte yorum yazıyorlar. Nedeni basit “ Çamur At İzi Kalsın” . Ayrıca bu yorumcular elleri bu kadar boş ve daha önemli bir işleri yok ki böylesine vakit ayırıp, her konuda satırlarca atıp tutuyorlar. Böylesine hırslı bir karalama kampanyası bile bu insanların iyi niyetli olmadıklarının en iyi göstergelerindendir. Bir de hiç dikkat edeniniz oldu mu bilmem. Bir tane bile “ Ben Mega Holdingste distribütör olarak bu işe başladım, başıma böyle kötü şeyler geldi” diyen bir kişi bile yok. Çünkü binlerce Mega Holdings distribütörünün içinde hiç böyle bir insan yok. Yani bu işi tecrübe edip memnun kalma oranı %100 iken hala neyin mücadelesini veriyorlar anlayabilmiş değilim. Tüm bunlara rağmen tamamen karalama maksatlı bu yorumlara itibar etmekte ısrar eden olursa üzgünüm ama onlar kendilerine sunulan bu harika fırsatı kaçıracaklar.

ÜÇÜNCÜ BOYUT: (GOOGLE ARAŞTIRMALARI)

Günümüzün en kolay ulaşılan araştırmacısı, en büyük kütüphanesi arama motorları. Dolayısıyla; işe girmeden önce arama motorlarına “Mega Holdings” yazarak araştırma yapanları çok doğal karşılıyorum. Ama ilk karşısına çıkan olumsuz yorumda “ Vah vah iyiki internetten araştırmışım, yoksa ben de yanacaktım(!) ” diye hemen sonuca ulaştığını zanneden insanlara da üzülüyorum. Onlar acaba google arama motoruna “Mega Holdings” yazılarak yapılan araştırmayı çok zor bir araştırma olarak görüyor ve kendilerini bu yorumlara ulaşabilen ender kişilerden mi zannediyorlar. 🙂 Öyleyse yanılıyorlar. Çünkü bu kelimeleri google arama motoruna yazan herkes bu sonuçları görebiliyor ve karalamalardan ibaret tüm yorumların varlığından da elbette tüm Mega Holdings distribütörleri ve kendilerini bu işe davet eden arkadaşları da haberdar. Bu manada bu seviyesiz yorumlara internet üzerinden ulaşan kişilerin “Kömür madeninde altın bulmuş” gibi şaşırmaları oldukça anlamsız.

Gelelim meselenin bir diğer yüzüne, internet derin bir deniz ve aklınıza gelemeyecek kadar çok kaynak, bilgi ve belge barındırıyor. İnternette okuduğunuz her şeyi yanlış kabul etmek ne kadar mantıksız ise her şeyi doğru kabul etmek de o kadar mantık dışı. İnternette her konuda aykırı fikirlere rastlamak mümkündür. Müslümanlığı araştıran bir kişinin diğer dinlerle ilgili birçok bilgiye ulaşması, Müslümanlık ve İslamiyet hakkında bir sürü ağza alınmayacak yorumlara rastlaması da mümkündür. Hatta en doğru bildiklerimizin bile aksine rastlamak mümkündür. En iyi bildiğiniz arabanın markasını yazın arama motoruna, binlerce kötü yoruma ulaşacağınız kesindir. En iyi ayakkabı, en kullanışlı tablet, telefon vb. aklınıza gelecek her türlü en iyilerin bile kötü yorumlayıcıları muhakkak vardır. Sonuç olarak; her konuda olumsuz yorumlar barındıran bir kütüphanede Mega Holdings ile ilgili kötü bir yoruma rastlayınca bunu doğru kabul etmek ne kadar mantıklı sizin takdirinize bırakıyorum.

DÖRDÜNCÜ BOYUT: (RAKİP ŞİRKETLER)

Her sektörde olduğu gibi network sektöründe de bir rekabet olması gayet doğal bir sonuçtur. Bu rekabet ortamında sizlere en kaliteli ürün ve en iyi kazanç planını sunan Mega Holdings aleyhine karalama kampanyaları yürüten şirketlerin de olması elbette kaçınılmaz bir sonuçtur. Çok daha ucuz fiyata aynı ürünü satın alabileceğiniz gibi varsayımlarla yapılan reklam ve karalamalarda bu örneklerden sadece bazılarıdır. Zaten böyle bir gerçek olsa şirket fahiş fiyatla ürün sattığından dolayı Mlmia kuruluşundan sertifika alamayacağı gibi hakkında yasal takiplerin de olması gerekir. Oysa kapsamlı bir araştırma yapıldığında dünya üzerinde birçok ülkede faaliyet gösteren Mega Holdings hakkında açılmış herhangi bir dava ülkemizde mevcut olmadığı gibi diğer faaliyet gösterdiği ülkelerde de mevcut değildir.

BEŞİNCİ BOYUT: ( CESARET, ÖZGÜVEN EKSİKLİĞİ)

Ele almak istediğim bir diğer konu da bu işe girmeye istekli ancak, içindeki potansiyel gücü ortaya çıkarmayı başaramayan, bu konuda cesaret eksikliği olan kişilerle ilgili. Maalesef toplum olarak klasiklerimiz dışında karşımıza çıkan yeniliklere karşı çok dirençliyiz hata ön yargılı bir yapımızın da olduğu söylenilebilir. Bir de açık konuşmak gerekirse her şeyi çok iyi bildiğimizi zanneden bir yapımızda oldukça yaygındır. Tıp fakültesinin bahçesinden bile geçmemiş ama kahvede açık kalp ameliyatının risklerini ayrıntılı bir şekilde anlatan çok vatandaşımız var sokaklarda. Sizin daha bir saat önce belki bir gün önce öğrendiğiniz bu işinizi profesyonel bir kişi tarafından sunum yapılmadan ayaküstü anlattığınız yakınınızın “ Ben böyle işleri bilirim, bu iş yürümez, zamanında şöyle şöyle olmuştu.” demesine hiç de şaşırmamak lazım. İşin aslı kendisine bu türden destek arayan kişilerin öz güvenleri eksiktir. Adeta bir suç ortağı (!) arar gibi işe girmesini sağlayacak dışarıdan bir destek ararlar, ya da başaramayacağına olan inancını kabul etmez ve buna bir mazeret arar. Bu noktada yapılan yalan yanlış internet yorumları da tam da aradıkları mazerettir aslında. Kandırılmaya çalışıldıklarını düşünürken sahte yorumcular tarafından kendi kendilerine aldatılmıştırlar ama farkında değillerdir. Gerçekten kandıran kişi, işe kefil olarak her türlü belgesini gösterebilen ve onu davet eden arkadaşı mıdır yoksa internette kimliği bile belli olmayan yarı küfür yarı açıklama yazan sözde uzmanlar mıdır? Yanlış bir araştırma elbette yanlış bir kara yol açacaktır. Oysa gerçekten kafasına yatmayan yönleri sunum yapan veya davet eden arkadaşına sorsa, doğru ve yetkili kanallardan araştırma yapsa, şirketin belge ve sertifikalarının geçerliliklerini incelese zaten ilave bir desteğe ihtiyaç duymayacaktır. İnsan olumsuz destek aradığı zaman her zaman her yerde bulabilir. Önemli olan sizin bu işe başarabileceğinize inanmanız ve ona göre bu işi araştırmanızdır. Yeni fikirlere karşı vizyonunuzu geniş tutmalısınız. Henry Ford da ilk arabasını imal üretmeden önce söylenenlere kulak vermiş olsaydı belki hala at arabasına biniyor olacaktık ya da bu cesareti gösterecek yeni bir girişimciyi bekleyecektik.

SONUÇ OLARAK;

Kimliği bile belli olmayan, dayanağı olmayan, mesnetsiz iddialarla Mega Holdings’i kötüleyen karalama yorumlara inanarak kendisine sunulan bu harika fırsatı kaçırmak üzere olan arkadaşlarımızı bu yazım vasıtasıyla tekrar uyarmak isterim. Hayatlarındaki tüm kararlarında olduğu gibi bu işle ilgili kararlarında da objektif, bilimsel, istatistiklere dayanan, tecrübelerle sabit, yasal belgeleri dikkate alarak karar vermelerini tavsiye ederim. Bilmeden sürç-i lisan etmişsem affola….

ŞİMDİ PAYLAŞ
Network Marketing Se
Mega Holdings Başar
Bu Yazıyı Değerlendir:
YORUM YOK

Üzgünüz, yorum formu şu anda kapalı.